اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ قائدنا الامام خامنه ای

دلم کربلا میخواد، فقط همین

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ قائدنا الامام خامنه ای

دلم کربلا میخواد، فقط همین

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ قائدنا الامام خامنه ای

-السلام علی الحسین(ع) و علی علی ابن الحسین(ع) و علی اولاد الحسین(ع) و علی اصحاب الحسین(ع)
-اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک.
-اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد.
-انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدو لمن عاداکم.
-اللهم العن معاویه و یزید بن معاویه و العن عبید الله ابن زیاد و ابن مرجانه و عمر بن سعد و شمرا (و خولی و حرمله) و آل ابی سفیان و آل زیاد و آل مروان الی یوم القیامه

تبلیغات
Instagram

یه داستان قشنگ

بسم الله
سلام

علامه جعفری تعریف می کرد تو یکی از زیارتام که مشهد رفته بودم به امام رضا گفتم «یا امام رضا دلم میخواد تو این زیارت خودمو از نظر تو بشناسم که چه جوری منو می بینی نشونه شم این باشه که تا وارد صحنت شدم از اولین حرف اولین کسی که با من حرف می زنه من پیامتو بگیرم»

علامه گفت: وارد صحن که شدم خانممو گم کردم. اینور بگرد، اونور بگرد، یه دفه دیدم داره میره خودمو رسوندم بهش و از پشت سر صداش زدم که کجایی؟ روشو که برگردوند دیدم زن من نیست بلافاصله بهم گفت: «خیلی خری». حالا منم مات شده بودم که امام رضا عجب رک حرف میزنه. زنه دید انگار دست بردار نیستم دارم نگاش می کنم گفتش «نه فقط خودت، پدر و مادر و جد و آبادتم خرند»

 

علامه میگن این داستانو برا شهید مطهری تعریف کردم تا ۲۰ دقیقه می خندید.


امروز صبح تو بی آر تی دیدم چند تا دختر دبیرستانی دارن دینی میخونن که برن امتحان ترم بدن، اما هیچ کدوم حجاب درست و حسابی نداشتن. بعد چند روز قبلم چند سری پسرایی رو دیدم تو اتوبوس یا خیابون که نهایتا 10-12 ساله بودن اما چنان به ناموس مردم تیکه مینداختن یا نگاه میکردن و یا با الفاظی همو صدا میکردن که آدم دلش میخواست بگیره یه فصل مشتی بزنتشون بعدم بهشون بگه آخه شما رو هم دیگه 20 سالتون هست که انقد... (شکلک یک عدد سید عصبانی) 

بعد امروز به این فکر کردم که این چیزایی که به اسم کتاب دینی به خورد نوجوون مملکت میدن چقدر میتونه بیخود باشه که تا دیپلم بگیره مثلا 10 تا کتاب دینی میخونه اما روز بروز چشمش هرزه تر میشه و دهنش بی چاک و بست تر، روز بروز حجابش کمتر میشه. یعنی این کتاب جوری نباید نوشته بشه که دختر مسلمون مملکت ما بفهمه فلسفه حجاب چیه و حجاب چرا خوبه؟

دیروز کتاب دینی اول دبیرستانو باز کردم دارم برا خواهرم میخونم و توضیح میدم بلکه معنی کلمات قلمبه سلمبشو بفهمه و حفظ کنه تا بره تو امتحان بنویسه و بعدم فراموش کنه و همه چی تموم شه. بقیه دخترام همینن دیگه. بقیه پسرام همینن. همه درسای ما همینه. اصلا از کل 141 واحدی که من تو دانشگاه پاس کردم فقط 1 واحد تنظیم خانواده به دردم میخوره اونم بعد از متاهل شدن (خجالت) بقیه اش چرته. نمیدونم کی میخوایم درست شیم. هی ابتدایی رو میکنیم 6 ساله هی 5 ساله بعد خوشحالیم که نظام آموزشی مملکتو متحول کردیم.


اینم امروز خوندم و دارم شاخ در میارم، بینی و بین الله شهادت میدهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمیشناسم.

من میدونم که علامه مصباح آدم کار درستی هستند اما این حرف خیلی سنگینه هضمش نمیکنم.

یا علی

  • سیدِ حسنی

انتخابات

نظرات  (۱)

بله دقیقا اشتباه ما اینه که همه را برا نمره می خونیم و نه خود محتوا....فقط حفظ می کنیم می ره.....که اونم الحمدلله بعد امتحان همش دیلیت می شه! :))
و البته تقصیر آموزش و پرورش هم هست...با این روش مزخرفش!!!

پاسخ:
اینو یادتون نره که محتوای کتابا کاربردی نیست.
یعنی طرف احساس نمیکنه این محتوا به دردش میخوره تو زندگیش و بهش نیاز پیدا میکنه. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی